لینک

Skip Navigation Links

۱۳۹۹ سي و يکم فروردين مصاحبه رادیویی دکتر یوسفی سرپرست دانشگاه پیام نور خواف بعنوان مدیر موفق در حوزه ارتباط با صنعت و دانشگاه در برنامه پخش زنده رادیو ایران

 

 

 

گفتگوی رادیویی

دکتر یوسفی سرپرست دانشگاه پیام نور خواف بعنوان مدیر موفق در حوزه ارتباط با صنعت و دانشگاه در مصاحبه رادیویی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیلام نور خواف: رادیو ایران در برنامه پخش زنده ایران یاران با دکتر یوسفی سرپرست دانشگاه پیام نور خواف بعنوان مدیر موفق در حوزه ارتباط با صنعت و دانشگاه مصاحبه کرد.

دکتر یوسفی در مصاحبه با خبرنگار رادیو ایران گفت: شهرستان خواف که معروف به دیار میراث های ماندگار است شهرستان تاریخی است که درمسیر جاده ابریشم و یک شهرستان تلفیقی که مردم خوب و خونگرم آن برادرانه در کنار هم زندگی می کنند و مرزبانان خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران هستند.

وی افزود: شهرستان خواف در حوزه معدنی نیز معروف به عسلویه شرق کشور و دارای غنی ترین و بزرگ ترین معادن سنگ آهن دنیا است و تونل بادی خواف جز 1% بهترین تونل های بادی دنیا است.

یوسفی در خصوص ارتباط صنعت با دانشگاه بیان داشت:

صنعتگران و مهندسین ما مرزهای دانش را نمی دانند و عالمان، خیلی آگاه از وضعیت صنعت نیستند. به نظر من یک عدم باور یا اعتماد بین این بخش ایجاد شده که باید برطرف شود.

کاری که ما در اینجا انجام دادیم ؛ ما قدم به قدم به سمت صنعت حرکت کردیم تا این اعتماد و باور را در آنها بوجود آوردیم.

شهرستان قطب معدنی کشور است. به دلایل مختلف سرمایه گذاران در خواف سرمایه گذاری کردند و چندین شرکت و کارخانه جات بزرگی در حوزه آهن ایجاد کردند. در این کارخانه جات نیروی انسانی لازم بود. در اولین اقدامی پیشنهاد داده شد که استخدام نیروها توسط دانشگاه صورت بگیرد کار به نحو بسیار خوبی انجام شد و رضایت مندی بسیار خوبی هم در مردم ، هم در مسئولین و هم مدیران شرکت بوجود آمد.

همچنین در بحث آموزش، تفاهم نامه ای تنظیم شد که هم باعث کسب درآمد شد و هم دانشجویان و اساتید دانشگاه با صنعت آشنا می شدند.

و در نهایت با تیم های تخصصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، اعضای هیأت علمی و پژوهشگران به سمت بررسی مشکلات شرکت ها رفتیم و طی جلسات متعدد، راه حل پیشنهاد کردیم و وارد موضوعات پژوهشی کاربردی آنها شدیم. و در حال حاضر چندین گروه از اساتید ما در شرکت های مختلف، کار پژوهشی انجام می دهند.

 





لیست کامل اطلاعیه ها و بخش نامه ها