لینک

Skip Navigation Links

۱۳۹۳ هجدهم اسفند وزیر محترم نیرو : از دانشگاه پیام نور خواف به سبب برگزاری همایش فرصت ها و چالش های فرهنگی اقتصادی در دیار میراث های ماندگار و توجه به اهمیت مبحث انرژی های نو تقدیر و تشکر میکنم.

 

 

 

 

 


 

آقای مهندس چیت چیان وزیر محترم نیرو ، در همایش فرصت ها و چالش های فرهنگی- اقتصادی در دیار میراث های ماندگار که به همت دانشگاه پیام نور خواف برگزار گردید، ، به اهمیت آسباد ها  در شهر خواف  اشاره نمودند و وجود آسبادها در این شهرستان را، در درجه اول توجه مردم ایران به استفاده از انرژی های نو در صدها سال گذشته دانستند و فرمودند استفاده از این فرایند در این شهرستان اهمیت منطقه خواف را می رساند . همچنین استفاده از انرژی بادی نشان دهنده غنای فرهنگی مردم این منطقه می باشد. ایشان فرمودند:« تمام تلاش خود را به کار خواهم بست تا موانع اداری برای سرمایه گذاری در مزارع بادی این منطقه را برطرف نمایم.» در مورد چالش کمبود آب ، با اشاره به اینکه سه طرح در دست بررسی است،  فرمودند:  اولین طرح آن استفاده از فاضلاب شهری از شهرستان های مجاور و خود خواف می باشد ، ایشان دومین طرح را استفاده از آب های ژرف در عمق بالای هزار متر و سومین طرح ، انتقال آب خلیج فارس به این منطقه است که مطالعات مربوطه در دست انجام است و هر یک از این موارد که بهتر و مقرون به صرفه تر باشد مورد استفاده قرارخواهد گرفت.

قابل توجه است بعد از مراسم افتتاحیه ، آقای وزیر و نماینده محترم مجلس از آسبادهای شهر نشتیفان، مزارع بادی ساخته شده و در دست ساخت و پست برق در حال احداث شهرستان بازدید نمودند که این بازدید حدود پنج ساعت به طول انجامید. ایشان در طول بازدید، از دانشگاه پیام نور خواف به جهت برگزاری این همایش علمی تقدیر و تشکر نمودند.



 





لیست کامل اطلاعیه ها و بخش نامه ها