لینک

Skip Navigation Links

۱۳۹۳ شانزدهم اسفند گزارش تصویری برگزاری همایش "فرصت ها و چالش های فرهنگی اقتصادی در دیار میراث های ماندگار"

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: روز پنجشنبه مورخ 14 اسفند 1393 همایش "فرصت ها و چالش های فرهنگی اقتصادی در دیار میراث های ماندگار" توسط دانشگاه پیام نور خواف برگزار شد.
در این همایش که با استقبال کم نظیر پژوهشگران و اساتید از سراسر کشور همراه بود، مسئولین کشوری و استانی و سرمایه گذاران در بخش مزارع بادی و حوزه معدنی نیز حضور داشتند.
مراسم افتتاحیه  با عرض خیر مقدم و ارائه گزارش کار همایش توسط سرپرست دانشگاه پیام نور خواف و دبیر همایش جناب آقای دکتر یوسفی آغاز گردید و در ادامه دبیر همایش به فرصت های ایجاد شده در شهرستان از قبیل:
·      منابع عظیم معادن سنگ آهن سنگان
·      قوی ترین تونل بادی جهان
·      قرار داشتن شهرستان در مسیر جاده ابریشم
·      نیروی عظیم انسانی متدین و کارآمد
اشاره و چالش های ایجاد شده را به صورت زیر برشمرد:
·      مسائل زیست محیطی که بواسطه صنعتی شدن شهرستان بوجود آمده
·      عدم وجود زیرساخت های لازم در شهرستان
·      مسئله کمبود آب با توجه به وابسته بودن صنایع فولاد شهرستان به آب
ایشان هدف از برگزاری همایش را برنامه ریزی مسئولین کشوری ،استانی و مدیران اجرای شهرستان در استفاده بهینه از فرصت ها و پیدا کردن راه حل های زیر بنایی برای چالش ها دانستند.
 سپس جناب آقای پروفسور پهلوان نژاد فرماندار شهرستان خواف و استاد تمام دانشگاه فردوسی مشهد و جناب آقای دکتر نگهبان سلامی نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض خیر مقدم مواردی را در خصوص پتانسیل های شهرستان و نیز اقدامات انجام شده در جهت تسریع فرآیند های اداری سرمایه گذاری در حوزه انرژی بادی، صنعت و معدن بیان نمودند.
پس از مدت کوتاهی استراحت و پذیرایی از مهمانان، جناب آقای پروفسور اورعی رئیس انجمن انرژی های بادی ایران و استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف و استاد مدعو دانشگاه کمبریج انگلستان درباره ی ظرفیت بالای شهرستان خواف از نظر انرژی های بادی به ایراد سخنرانی پرداخت. در ادامه جناب آقای دکتر رحمانی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مطالبی را در خصوص فرصت ها و چالش های بخش صنعت و معدن در خواف بیان نمودند.
برنامه ی انتهایی مراسم افتتاحیه به سخنرانی جناب آقای مهندس چیت چیان وزیر محترم نیرو اختصاص داشت و ایشان به مطالبی در خصوص فرصت ها و چالش ها در بخش انرژی شهرستان و نقش مهم خواف در تأمین انرژی پاک در گذشته و همچنین برای آینده کشور اشاره نمودند.
در ادامه برنامه ها پس از اقامه نماز و صرف نهار در دانشگاه پیام نور خواف، مقالات پذیرفته شده به صورت پوستر ارائه گردید. در ادامه در سه سالن مجزا مقالات پذیرفته شده به صورت شفاهی ارائه گردید. لازم به ذکر است هیئت داوران پس از بررسی قریب به 50 مقاله ارائه شده به دبیرخانه همایش تعداد 18 مقاله را جهت ارائه در همایش انتخاب نمودند.

در پایان طی مصاحبه ای که آقای دکتر یوسفی دبیر همایش با نماینده صدا و سیما در شهرستان داشتند، از حضور همه پژوهشگران، اساتید، دانشجویان، سرپرستان دانشگاه های پیام نور و مخصوصاً مسئولین کشوری جناب آقای مهندس چیت چیان وزیر محترم نیرو، جناب آقای پروفسور اورعی رئیس انجمن انرژی های بادی ایران، جناب آقای دکتر رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر هروی نائب رئیس کمیسیون آموزش و رئیس کمیته آموزش عالی مجلس و بیش از ده نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیر کل های محترم بخش صنعت و معدن وحوزه نیرو و سرمایه گذاران گرامی تقدیر و تشکر نمودند.




















 
















 

 

 





لیست کامل اطلاعیه ها و بخش نامه ها