لینک

Skip Navigation Links

۱۳۹۴ سيزدهم بهمن براساس گزارش ESI دانشگاه پیام نور در فهرست یک درصد برتر دانشگاه ها ومراکز تحقیقاتی دنیا قرار گرفت

 

 

معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه پیام نور خبر داد:

براساس گزارش ESI دانشگاه پیام نور در فهرست یک درصد برتر دانشگاه ها ومراکز تحقیقاتی دنیا قرار گرفت.

.

دکتر علیپور افزود: نظام رتبه بندی ESI یا همان Essential Science Indicators نتایج جدید رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا را در تاریخ 14 ژانویه 2016 میلادی اعلام کرد.
وی گفت:بر اساس این رتبه بندی، از میان پانصد و چهار هزار (504000) دانشگاه و مراکز تحقیقاتی دنیا، تعدادی 5040 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی جزو 1% برتر دنیا رتبه بندی شده اند، دانشگاه پیام نور نیز با کسب رتبه 2684 در فهرست یک درصد دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا جای گرفته است.
معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه پیام نور افزود: دراین رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی براساس تعداد مقالات و ارجاعات آنها امتیاز بندی می شوند. کلیه مقالات و ارجاعات آنها در دوره زمانی ده سال گذشته بعلاوه ده ماه از سال اخیر (یکم ژانویه 2005 تا سی و یکم اکتبر 2015) ملاک امتیاز دهی قرار گرفته اند. این رتبه بندی هر دوماه یک بار توسط نظام رتبه بندی ESI به روز رسانی می شود.
دکتر علیپور ادادمه داد:همچنین طبق این تقسیم بندی دانشگاه پیام نور در بازه زمانی مذکور در رشته شیمی، با چاپ 1300 مقاله ISI و مجموع 6970 ارجاع حائز رتبه بندی جهانی شده و جزو یک درصد برتر دانشگاههای دنیا در حوزه شیمی شده است.

 





لیست کامل اطلاعیه ها و بخش نامه ها