۱۳۹۴ هجدهم خرداد
اولویت های پژوهشی پژوهشکده سال 1394
اولویت های پژوهشی پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور در سال 94 جهت استحضار اعضای محترم هیات علمی و اساتید گرامی به شرح زیر اعلام می گردد .
اولویت های پژوهشی پژوهشکده سال 1394
الف- کمیته هزینه و درآمد )بهره وری )
-
راهکارهای تنوع بخشی به درآمدهای دانشگاه در نظام آموزش از راه دور
-
بازنگري نظام آموزش در عصر اطلاعات با تمرکز بر محتوا، نرمافزار و سختافزاهای آموزشی متناسب
-
آموزش از راه دور و اقتصاد دانش بنیان
-
توسعه، مقایسه و آمایش رشته های مختلف علمی(علوم پایه، علوم انسانی و فنی مهندسی) در دانشگاه پیام نور
-
مهندسي فرهنگي براي شكلدهي فرهنگ استفاده از فناوری های نوین
-
تعیین و بررسی شاخصهای قابلیت تجمیع مراکز و واحدها و رشته های تحصیلی
-
بررسی چالش ها و فرصت های بازاریابی با هدف توسعه در دانشگاه پیام نور
-
نظام آموزش باز و از راه دور و توسعه اجتماعي (زنان، توسعه پايدار و ....)
-
بررسي جايگاه دانشگاه پيام نور در افق 1404(آسيب شناسي و ضرورتهاي توسعه و ....)
-
چگونگی تعیین منابع مالی در دانشگاه های نظام آموزشی باز(با استفاده از مطالعات تطبیقی)
-
آموزش باز و کارآفرینی
-
فرصت پارکهای علمی و فناوری و آموزش (مورد پژوهی دانشگاه پیام نور)
-
رقابت پذیری و توسعه ظرفیت دانشجو در دانشگاه پیام نور بررسي تحولات جمعيت در آينده دانشگاه پيام نور
-
مولفههاي موثر در ارتقاء بهره وري آموزش پژوهش و منابع انسانی از راه دور
-
بررسي راهكارهاي تبديل دانشگاه پيام نور به قطب علمي آموزش باز و از راه دور در جهان اسلام
-
تبیین تحلیل جامعه شناختی- روانشناختی تنبلی اجتماعی در دانشگاهیان
ب- کمیته آموزش مجازی(رضایتمندی دانشجویان)
-
طراحي شيوه هاي آموزش اثربخش در محيط يادگيري الكترونيكي
-
بررسی چگونگی ارائه و اجرای دروس عملی ( مطالعه موردی بر روی روش انتخابی)
-
طراحي شيوه هاي گوناگون ارزشيابي دانشجو در محيط يادگيري الكترونيكي
-
ارزيابي عملکرد آزمايشگاه ها و کارگاه ها و ارائه راهکارهاي مناسب فعال سازي آنها در نظام آموزش از راه دور
-
طراحي استراتژي اطلاعرساني علمي دانشگاه به مخاطبين مختلف (هيئت علمي، دانشجويان و ...)
-
طراحي دوره هاي دانشگاهي مبتني بر يادگيري همراه (MOBILE)در دانشگاه پيام نور
-
بررسی تجارب کشورهای مختلف در زمینه آموزش های الکترونیک
-
نیاز سنجی دورههای آموزشی برگزار شده از طریق آموزش از دور و آموزشهای مجازی
-
بررسی شیوههای ارزشیابی درونی و بیرونی فعالیتهای آموزشی دانشگاه برای بهبود کیفیت رشتههای تحصیلی
-
آسيب شناسي و ارزيابي برنامه ريزي درسي و راهبردهايي براي اصلاح آن
-
بررسی تطبیقی الگوهای توسعه نظام آموزش عالی با رویکرد آموزش از دور در کشورهای مختلف
-
بررسی تطبیقی شیوههای یاددهی – یادگیری در نظامهای آموزش از دور کشورهای مختلف
-
بررسی تجارب کشورهای مختلف در زمینه کیفیت بخشی به نظام آموزش از راه دور
-
بررسی تجارب کشورهای مختلف در زمینه تطبیق دانشگاههای مجری دورههای آموزش الکترونیکی
-
بررسي ديدگاه دانشجويان نسبت به روشهای مختلف آزمون در دانشگاه پيام نور
-
بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان از شیوه های آموزشی (نیمه وقت) دانشگاه پیام نور
-
نوآوری و خلاقیت در آموزش و بهبود روشهای کلاسداری در آموزش باز
-
شناسايي و رتبه بندي عوامل موثر بر رضايتمندي و انگيزش اساتيد براي آموزش الكترونيكي در دانشگاه پيام نور
-
بررسی و مطالعه زیانهای رشته های جدید تغییر یافته از نظر کاهش جمعیت دانشجویی، عدم موفقیت در اشتغال ، عدم کسب مهارتهای نرم افزاری و غیره
-
بررسي جايگاه توليد علم در دانشگاه پيام نور.
-
بررسی مشکلات کارکنان، اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور از دیدگاه های آموزشی - پژوهشی- رفاهی و خدماتی.
-
پژوهش در مورد كاربرد انواع فناوری در نظام آموزش عالی با رویکرد ویژه به آموزش باز و از راه دور
-
مقایسه رشته های مختلف علمی(علوم پایه ، علوم انسانی ، هنر و فنی مهندسی) از دیدگاه دلایل عدم جذب دانشجو
-
شناسایی ابتکارات و نوآوریهای آموزشی( مجازی، نیمه وقت، تمام وقت) پژوهشی، فرهنگی،دانشجوئی، پشتیبانی و رفاهی در دانشگاه پیام نور
-
امكان سنجي استفاده فراگير از آموزش الكترونيكي در مقطع تحصيلي كارشناسي
-
طراحي، ارائه و ارزشيابي مدل مناسب يادگيري الكترونيكي در دانشگاه پيام نور
د- کمیته بهبود و ارتقای فرآیندها
-
ساختار و نظام اداري متناسب با آموزش باز و از راه دور
-
مولفه های ارزیابی آموزشی ، پژوهشی و اداری دانشگاه های با نظام آموزش باز
-
خصوصیات استانداردسازی کتاب های خودآموز در رشته های تحصیلی(گروه های آموزشی) مختلف در دانشگاه های معتبر با نظام آموزش باز
-
بررسي راهكارهاي ارتباط نهادهاي توليد علمي با كارآفريني و اقتصاد در آموزش باز و از راه دور
-
بررسی شاخص هاي ارتقاي کيفيت در آموزش هاي مجازی، نیمه وقت ، تمام وقت
-
جايگاه برنامه درسي، مدرس و محيط آموزشي در نظام آموزش باز و از راه دور
-
ارزيابي عملکرد و وضعيت کمي و کيفي کتابخانه هاي تخصصي و نقش آن در گسترش آموزش و پژوهش در دانشگاه
-
بازنگري نقش اعضاي هيئت علمي در دانشگاه با مأموريت آموزش از راه دور
-
آینده نگری و برنامه ریزی در رشته های علوم پایه، علوم انسانی ، هنر و فنی مهندسی از دیدگاه جذب حداکثری دانشجو و تاسیس رشته های جدید، میان رشته ای و دوره های کوتاه مدت در دانشگاه پیام نور با توجه به پتانسیل منطقه ای.
-
بررسی چگونگی تحقق دانشگاه کارآفرین با تاکید ویژه بر نقش آموزش باز و از راه دور
-
نحوه فعالیت آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی در دانشگاه های با نظام آموزشی باز(مطالعات تطبیقی)
-
چگونگی برگزاری آزمون های میان ترم و پایان ترم در دانشگاه های با نظام آموزشی باز (مطالعات تطبیقی)
-
آموزش از راه دور و مديريت دانش در دانشگاه پيام نور
-
پژوهش در زمینه ابداع و بهبود روشهای مدیریت در نظام آموزش عالی با رویکرد ویژه به آموزش باز و از راه دور
-
عوامل مؤثر بر اجراي مقررات آموزشي در حوزه خدمات آموزش از راه دور در مراكز و واحدهاي دانشگاه پيام نور
-
ارزيابي كيفيت خدمات آموزشي از ديد فارغ التحصيلان دانشگاه
-
تعیین ساختار مطلوب دانشگاه های با نظام باز (مراکز،سازمان مرکزی،دانشکده ها،گروه ها) در چند دانشگاه معتبر جهان
-
آسیب شناسی میزان مشارکت اعضا هیات علمی در فعالیت های پژوهشی
-
مطالعه ی روشهای استفاده از همه ی اعضای علمی دانشگاه برای به وجود آوردن بانک سوال
-
آسیب شناسی روحیه تیم های کاری در دانشگاه پیام نور
ه- کمیته منابع انسانی (کیفیت بخشی)
-
ساختار و نظام اداري متناسب با آموزش باز و از راه دور
-
مولفه های ارزیابی آموزشی ، پژوهشی و اداری دانشگاه های با نظام آموزش باز
-
خصوصیات استانداردسازی کتاب های خودآموز در رشته های تحصیلی(گروه های آموزشی) مختلف در دانشگاه های معتبر با نظام آموزش باز
-
بررسي راهكارهاي ارتباط نهادهاي توليد علم با كارآفريني و اقتصاد در آموزش باز و از راه دور .
-
بازنگري نقش اعضاي هيئت علمي در دانشگاه با مأموريت آموزش از راه دور
-
آینده نگری و برنامه ریزی در رشته های علوم پایه، علوم انسانی ، هنر و فنی مهندسی از دیدگاه جذب حداکثری دانشجو و تاسیس رشته های جدید، میان رشته ای و دوره های کوتاه مدت در دانشگاه پیام نور با توجه به پتانسیل منطقه ای.
-
بررسی چگونگی تحقق دانشگاه کار آفرین با تاکید ویژه در نقش آموزش باز و از راه دور
-
آموزش از راه دور و مديريت دانش در دانشگاه پيام نور
-
پژوهش در زمینه ابداع و بهبود روشهای مدیریت در نظام آموزش عالی با رویکرد ویژه به آموزش باز و از راه دور
-
عوامل مؤثر بر اجراي مقررات آموزشي در حوزه خدمات آموزش از راه دور در مراكز و واحدهاي دانشگاه پيام نور
-
ارزيابي كيفيت خدمات آموزشي از ديد فارغ التحصيلان دانشگاه
-
تعیین ساختار مطلوب دانشگاه های با نظام باز (مراکز،سازمان مرکزی،دانشکده ها،گروه ها) در چند دانشگاه معتبر جهان
-
آسیب شناسی میزان مشارکت اعضا هیات علمی در فعالیت های پژوهشی
|